MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 2, 2013

DUHAI HATI, BERHENTI BERSEDIH LAGI

Semalam, tak tahu kenapa, laju betul air mata ini mengalir di hadapan emak kesayangan..
Teresak-esak menangis macam ada yang tak kena.. Bukan sebab dipukul/dicerca/dimaki tapi hanya sebab sudah 6 bulan berkahwin masih belum ada tanda-tanda dikurniakan anak..... Ya Allah, sungguh kecil aku sehingga menidakkan keagungan -MU... Bukan sebab 6 bulan itu, tapi sebab mata-mata luar yang memandang, kata-kata orang luar yang berfikiran macam-macam terhadap aku.. Ya Allah, aku lebih memikirkan hati manusia dari MU YA ALLAH...
 
Semalam, masa kami tidur, dalam baringanku, laju betul air mata mengalir.. Suami menepuk-nepuk badan ku untuk tidur , dan tak pasti dia tahu atau tidak aku dalam tangisan.. Sungguh kecewa agaknya dia, kalau tahu aku menangis untuk hal itu... 6 bulan berkahwin masih belum dikurniakan rezeki anak.... 6 bulan juga berjanji untuk tidak menangis lagi...  Aku tewas dengan janji itu.... Maaf abang, sayang tak kuat untuk tepis semua ini..
 
Semalam, aku bangun dari duka, bangun dari kesedihan... ALLAH itu lebih berkuasa, dia adalah perancang yang terbaik.. Aku diberi oleh NYA keluarga yang harmoni, ibu bapa dan adik beradik yang penyayang, suami yang terbaik dan setia, keluarga mertua yang meyayangi ku, kerjaya yang stabil, kewangan yang mencukupi, sahabat-sahabat yang mendamaikan.. Aku lupa, aku lupa untuk bersyukur.. Ini juga rezeki.. Ya ALLAH , aku berjanji YA ALLAH , untuk tidak mempersoalkan nya lagi.. Aku akan cuba...  Aku yakin dengan janji-janji MU.. InsyaAllah, ALLAH telah menetapkan rezeki yang terbaik buat diri kami....
 

13 comments:

YanaHime said...

Pia, sedihnya akak baca entry ni. Faham sangat2 apa yg pia rasa sebab akak dah laluinya dulu. Sabar ye pia, jgn stress sbb stress tu yg buat lebih sukar nak preggy. Apa yang akak buat dulu ialah cari sesuatu yang boleh buat akak rasa happy & akak dapat rasa happy dari blogging. Pia cubalaa cari sesuatu yang boleh kurangkan stress. Jaga pemakanan & ambik asid folik sebagai persediaan. Akak doakan pia semoga dapat mengandung jugak nanti. In sha allah, akan ada rezeki tu

cik mah said...

Sbar ye pia...insyaallah..allah bg rezeki lain dulu sblm rezeki anak..bnyk2 berdoa n dekatkan diri padanya ye..

Puan Awin said...

sabar ye pia....ada hikmahnya...pasni allah akan beri yang lebih baik....

cheqna said...

dear pia..
cheqna dah setahun 7 bulan nikah...belum ada rezeki untuk mengandung,,cuba baca n3 cheqna yang ni ye..jangan sedih2 tau
http://inacheqna.blogspot.com/2013/10/sentiasala-mempositifkan-diri.html
eh eh..salam singgah dan salam kenal =)

NinaAz said...

Sabar yea pia. Ada rezeki nanti. Nina paham perasaan tu. Nanti try makan asid folik yea. Doa.usaha.tawakal. amin.

PUAN PIA said...

@YanaHime ye kak... tq kerana memahami... itulah, bila tgk kak yana lg kuat hadapi cabaran dl, kenapa tidak pia , ye x?

PUAN PIA said...

@cik mah InsyaAllah cik mah.... betul, kita kan lebih dekat dengannya bila diberi dugaan...

PUAN PIA said...

@Puan AwinInsyaAllah, akan ada pelangi selepas hujan kn,,

PUAN PIA said...

@cheqna tq cheqna..... iye.. pia akan lebih positif.... kita fren2 ye..

PUAN PIA said...

@NinaAzInsyaAllah. ok, pia akan mulakan dengan pemakanan asid folik...

Puan Awin said...

@PUAN PIA yup...jd kena sbnyk2 sabar tau...sabar itu indah...

mizz idza said...

sabar2....banyakkan berdoa...jom follow blog saya skali. simpleidza87.blogspot.com

Eta Jaafar said...

xpayah bersedih.. kitaorg kt opis ni ada kawen 12tahun baru dapat anak.. ada 7 thn & my self 4 tahun baru dapat anak.. & ada yg 20thn++ masih menanti sekiranya dirahmati dengan rezeki anak.. so xpayah pedulikn apa org nk kata.. rezeki masing2 n dlm byk bentuk..
org tu ada ank tp belum tentu dia ada apa yg kita ada

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails