MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 12, 2016

RAMADHAN DAN TTC


Baru je berangan besar untuk puasa penuh tahun ni, tapi tetiba dapat cuti la pula... Adeiiiiiii, sadis-sadis.. tak apa, tak apa, tak apa... Think positif selalu... manalah tahu Allah nak beri peluang cuti puas-puas, nanti tahun-tahun akan datang mana la tahu dapat puasa penuh sokmo kan ? hehehehe........angan-angan kena ada tau ...... 
Selain daripada dapat beribadat di bulan puasa, sebenarnya, puasa ini juga baik untuk TTCian tau.... Sebab tu, TTCian digalakkan untuk berpuasa untuk mendapatkan anak, sebab bila kita puasa, proses detox akan berlaku dalam badan, proses detox ni penting sebab ia mengeluarkan toksin-toksin yang berada dalam badan yang menganggu kesuburan rahim.. Penting tau, nak mengandung bukan nya kena BD selalu sahaja, tapi untuk TTCian, rahim yang sihat sangat-sangat penting oke!!!! Rahim tak sihat, rahim tak subur, rahim banyak toksin, apa produk mahal yang kita makan pun tetap tak mau jalan ye...... Ingat tu ye TTCian semua... tapi, apa-apa pun semuanya berlaku dengan izin Allah jua ye.... Ramai juga rakan-rakan Pia yang berjaya hamil semasa bulan puasa ini.. Kuasa Allah, Rezeki dariNya sudah tiba... 

Sebelum buka puasa tu, lagi 5-10 minit sebelum tu, janganlah lupa untuk berdoa kepada yang Maha Esa yang memberikan kita nikmat rezeki makanan, duit, pakaian dan semua nikmat dunia, dan jangan lupa untuk berdoa apa sahaja yang kita mahu, kerana waktu yang mustajab untuk berdoa adalah ketika sebelum berbuka puasa dan ketika bersahur... Berdoalah, berdoalah, berdoalah, berdoalah .......
Tapi, bila buka puasa tu, jangan lah taram semua makanan dan minuman ye, ke laut la nampak gaya nya......

Selamat berpuasa kepada semua TTCian, jangan putus asa walaupun bendera merah datang bulan ini, teruskan beribadat dan meraih pahalaNya pada bulan yang mulia ini... Mana tahu, ada doa-doa kita yang dimakbulkan Allah swt... Aminnnn....


*** TVM google untuk semua gambar-gambar

1 comments:

Nur Syakeera said...

salam sis..samalah kita..berangan jugak saya puasa penuh kali ni..sekali abc plak..haha..saya nikah dah 2tahun..masih mengharap kehadiran zuriat juga..semoga Allah perkenankan doa2 kita yer sis..

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails