MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 23, 2017

IKHTIAR TTC : USAHA-USAHA YANG BOLEH DILAKUKAN UNTUK MENDAPATKAN ANAK

Image result for berharap pada allah


Bertemu kembali TTCian sekalian... Ni Pia nak kongsi dengan rakan-rakan antara  usaha -usaha yang boleh dilakukan untuk mendapat/menambahkan zuriat... Usaha-usaha ni juga elok la dibaca oleh B2B ye, sebagai persediaan awal untuk mendapatkan anak dgn cepat, ala2 bunting pelamin gitu,koleksi ni Pia kumpul dari rakan2 TTC yg brjaya hamil dan juga sumber bacaan serta tak lupa juga dari amalan pia sendiri.




Aku dah usaha,Aku dah makan macam-macam,Aku dah mengurut sana -sini,Aku dah buat macam-macam, Aku dah perabis duit semua untuk dapat anak,Tapiiiiii... kenapa aku belum mengandung lagi...... kenapa?
Image result for berharap pada allah
Jangan macam ni ya TTC sekalian, redha, kita kena redha, kita dah usaha, jangan mengeluh , teruskan usaha, walaupun ambil masa yang lama, teruskan berusaha, teruskan berdoa, Allah sayang kita, Allah bagi kita ujian, Allah rindu kita, Allah pilih kita untuk tambah pahala, bukankah beruntungnya kita menjadi orang yang terpilih untuk menambah pahala.. Apabila kita sabar dengan ujian, makin bertambah pahala kita.. Untung.. Allah pilih kita untuk melahirkan zuriat-zuriat yang tabah,cekal, kuat semangat, pantang menyerah seperti kita dan pasangan.. Betul tak ????


Apa-apa pun, ingat, 90% datang dari doa-doa kita, manakala 10 % lagi usaha-usaha kita. Berdoa-berdoa-berdoa dan terus berdoa.... Sandarkan semuanya pada Allah ...
Image result for berharap pada allah



3 comments:

Nabila Syifa said...

hai sofea.kebetulannya. i juga kahwin 2013. n still TTCIAN till now

Aini M said...

Semoga pia cepat2 dikurniakan baby. Hakak pun tengah ikhtiar jugak.

mak ani skywalker said...

Salam. Mak ani blog walking. Mak ani sama baru juga TTC tahun ni :) byk tips yg berguna & minta izin boleh mak ani share nt dekat blog ye..

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails