MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 17, 2011

Bila anak bujang mula memasak

Bakat memasak dari Emak tersayang tidak diwarisi oleh aku..Pelik juga.. Kata anak emak, tapi bab masak – memasak memang fail..  Emak masak memang power.. Air asam aja sudah terangkat, inikan pulak rendang ayam, yang semestinya sudah tinggal separuh masa malam raya lagi.. Aduhh.. Ini memang betul-betul penangan masakan emak..

Masa Along berpantang, dan emak duduk di rumah Along, memang terasa kehilangan air tangan emak, tapi bertukar kepada air tangan aku.. Waduhhh, memang naik juga darah tinggi ayah sebab anak nya ini masak sampai  tak ingat dunia bila nak masukkan garam.. Secubit macam segenggam.. hehe.. Amacam gerun tak kalau korang datang beraya rumah aku, dan aku yang jadi tukang masak nya?? hahahaha(gelak jahat sambil angkat kening ^-^)

Tapi, sejak menjadi bujang yang menyewa jauh dari rumah emak ayah, pastinya, bakat memasak dari emak tiba-tiba datang menyinggah pada aku… Sebab nak harap beli di luar, oh tidak mungkin lah..Kadang-kadang harga tak setimpal dengan rasa… Jadi, bakat terpendam yang ada, jangan lah sekali-kali aku persiakan, sebab tiba-tiba masa darurat macam ini, skil memasak memang menjadi-jadi sampai kadang-kadang rasa lebih hebat dari emak.. Opppssss..

IMG_3705  Tiba-tiba datang mood nak masak kari ayam.. Tapi, macam tak best je letak ayam sekali, so bye-bye kentang, tinggal lah kamu keseorangan…. Papadom pun ada yang macam dalam movie Papadom tu, tapi ini versi kecil…

IMG_3771

Hari tu tiba-tiba mengidam makan ikan.. Nama juadah : Ikan sardin masak merah dengan hiasan kentang di tepi mangkuk.. Woowww,, panjang nama, rasa pun sedap… Tepi kiri, ikan masin goreng kecil.. Cuma aku ni, kadang-kadang bila memasak, xtau nak padankan lauk apa dengan apa….

IMG_3732

Ada hari, tekak nak rasa sup.. Yang ini , sup telur puyuh, ok, nampak tak telur puyuh tengah menari-nari anak dalam sup tuh? Hotdog masak cili, yang memang terangkat pedasnya sebab aku terlebih letak cili giling…

IMG_3735

Dessert ala-ala hotel okay… Puding dan aiskrim cokelat, amacam ? Ada ala-ala Hotel Hilton tak?

IMG_3734

P/s: Agak terliur semasa menaip entry tentang makanan ini!!

2 comments:

zacky786 said...

waaaaaaaa...
tiba2 lapar .. huhu

SweetSour said...

nampak sedap..
kalah aku cmni..
dah pandai masak dah boleh kawin dah
hehehehe

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails