MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 16, 2009

Omelet Chenta

Salam...

Yeyehhh... Aku dah selamat sampai di bumi Tanjung Malim dengan jayanya..Rindu la plk kat housemate aku kt kolej ni...Seminggu lebih aku tinggalkan diorg tnpa nafkah.. hehe..Sampai aje pintu rumah, aku tengok hall depan rumah dah berubah.. Meja makan semua dah berubah kedudukan...

Aaahhh..Itu xpenting.. hehe.. Yang aku pentingkan adalah, ada benda misteri atas meja makan rumah aku.. Emmmm..... Nampak mcm makanan yg sedap lg lazat.... Emmmmm... Yummy2.. Apakah itu??

Jom kita tgk...



??


??


??





ape tu?

??


??


ok2... kita zoom dekat ckt..


??

??



??



??



Dekat ckt lg..


zoom...zoom...


??

??

tadaaaa...



Ohhh..Inilah dia OMELET.. korg pernah makan x? emmm.. Disebabkan KakJue taksub sgt tgk drama Jepun yang aku bagi kat dia, dia terus buat omelet ni utk ktorg.. Sedap oo omelet yang KakJue wt ni...Rugi sape yg xcube... Plus, omelet ni pun senang jgk nak buat...Senang aje cakap.. Tapi, maaflah, aku ni memang lemah ckt bab2 masak, tau nak makan aje.. hehehe...


Tapi, td waktu layan cite Jepun gn KakJue sempat jgk lah aku korek2 rahsia nk buat Omelet ni..Punyalah senang...Yes2.. pas ni leh try buat...
Asasnya

1)Korang buat telur dadar.. Tau x nak buat telur dada... Adesss.. Sila tgk Pakcik Google..
2)Pas tu, korg tumis lada benggala + lada merah + lada sulah + garam.. Tumis ckt2 je.. Jangan sampai hangit plk...
3)Pas tu, korg letak atas telur dadar n balutkan ikut kreativiti korg la.. Nak lagi sedap, tambahkan Beans Souce mcm kt atas ni..
4)Pas tu, korg pun hiaskan lah Omelet tu dengan sos cili... Nak lukis gambo keretapi ke, muka korg ke... Ikut suke lah...

Senang kn? So, kalau sesiapa yang berhajat nak buat suprise pd kekasih hati atau pd sesiapa saja, korg boleh lah try buat omelet ni.. Orang dulu2 kata, kalau nak menambat hati seseorang, tambat lah dengan air tangan sendiri... hehehe... Save bajet n so sweet.............


Thanks KakJue utk OMELET CHENTA ini......


p/s:: Masak nasi masih lembik, ada hati nak buat Omelet cik Pia ooii.. hehe

5 comments:

Cahaya Mataku said...

amboi..omelet chenta gitu..nak try jugak la..hehe..

Sofia said...

sedap sgt2..

nak buat pun senang, kos pun murah..

hehe.. plus, bgs gk utk kesihatan..

try la nurun..

yatie said...

yummy....sdpnyer..
x terpikr lak omelet chenta tu mcm ni..
hehe...
so sweet..leh laa nk masak kat future hsband..
haha

adilah said...

best tu... pandainye masak omelet, boleh la nak cuba

Sofia said...

yatie... mari kita practise utk future husband.. hehe..

ummi adilah... kena belajar lg byk dgn ummi..ummi boleh cuba omelet di sana...

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails