MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 13, 2009

Sekolah oh Sekolah

Salam...

Semester 7 kian berakhir, dan semester 8 juga mula menghampiri.. Hanya tinggal lebih kurang 2bulan aje lagi utk kaki ini melangkah ke alam praktikum.. Emm... Cuti semester ini perlu review semula silibus Matematik, buku2 pedagogi pendidikan n teaching method of Mathematics..

Gap utk exam final TSE juga makin hampir.. Aku masih terguling2 di rumah, dan riak2 kemalasan utk study dirumah hampir mencecah ke infiniti.. woowww...Memang btl2 malas study.. Ini xboleh jadi.. Kena segera pulang ke bumi Tanjung Malim kesayangan dan study.. Dah kata dah, kalau aku duduk dirumah memang xboleh study.. Macam2 godaan yang mendatang.. Katil yang embuk, masakan emak yang superb, tv yang 24H... emm.... InsyaAllah Sabtu ini, aku akan segera pulang ke TanjungMalim.. Hold on Ipoh dl ye!!

Dalam minggu ni, ramai juga kawan2 ku yg mula pergi ke sekolah2 yang bakal mereka mempraktikumkan diri.. Telefon ku juga xhenti2 berbunyi, kawan2 minta tunjuk jalan...Biasalah, Ipoh ni mudah sikit tersesat.. Lebih2 lagi kalau dh masuk town.. Sesak dgn kereta n trafficlight.. Bersabar ye kwn2 sume.. Ipoh ni xdelah besar mana pun.. Byk jalan2 rahsia yg korg semua boleh ikut.. hehe..

Ramai juga kawan2 yg bertnya, kenapa aku xbuat praktikum di Ipoh? Kesenangan dah ada, kemudahan ada di depan mata.. Senang je kalau buat praktikum di tempat sendiri.. Hajat di hati mmg aku nak buat, tapi disebabkan aku dah terlalu imun dengan Ipoh , nak juga rasa buat di tempat lain, berhijrah spt teman2 lain.. Merasai keindahan hidup di luar bandar.. Aku ni memang kaki jalan, n suka kalau dapat pergi tempat orang.. Dan, penempatan praktikum ku di Gerik adalah jawapan yg tepat.. Apa2 pun, aku akan cuba menerima Gerik dengan lapang dada dan terima kasih ku dahulukan kerana sudi terima aku sebagai bakal penghuninya.. Aku berharap agar aku n 8 orang cikgu2 praktikum yang lain dapat bekerjasama dengan baik n dapat mengutip seberapa byk mutiara di SMK Gerik nnt.. Setakat ni, aku dah kenal separuh dr nya... Separuh lagi kita berkenalan kt sana lah ye! Wahhh.. xsabar nak pg praktikum, tp dalam hati ni, takut juga.. Iyalah, bukan senang kita nk menjadi cikgu.. Apa2pun, inilah salah satu dari proses kita nak jadi cikgu.. Jangan takut ye sofia!! Chaiyok2!!


SMK Gerik..Here we come!!



2 comments:

husna said...

wah hebatnya, "riak2 kemalasan utk study dirumah hampir mencecah ke infiniti..". he3. ak yg dok di bumi TM ni pown thp kemalasan dah smpai ke infiniti. hu3

Sofia said...

itulah.. dok rumah byk sgt godaan nye cik husna...

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails