MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 29, 2009

Al-Fatehah buat Arwah Nurul Ashikin

Salam.. Al-Fatehah buat sahabat kita Nurul Ashikin bt Ahmad Termizi diatas pemergiannya ke rahmatullah..

Berderau jantung serta aliran pernafasanku ketika membaca mesej yang diberi oleh Yan sebentar tadi.. Bagai xpercaya lantas, aku membalas serta bertnya dengan lebih lanjut.. Yan menelefonku dan mengirim kan khabar berita.. Aku dengan segera menghubungi naha dan armi utk dimaklumi , dan InsyaAllah esok kami akan ke rumah arwah...

Memang ku tahu arwah sakit sejak dr sem 6 lagi, namun tidak ku sangka ajalnya tiba dulu sebelum kita.. Agak terkilan jg sebab memang berhajat melawat arwah semasa Raya Haji namun tidak kesampaian kerana agak buzy menyambut anak buah yang pertama.. Kali terakhir berjumpa ketika terserempak di bilik lecturer..Kulihat dia ditemani oleh ibunya, merangkap guru Kemahiran Hidupku... Badannya yang semakin cengkung dan kurus itu melihatkan betapa dia berjuang utk hidup setelah menjalani operation.. Sempat ku peluk dan ku ucapkan kata2 semangat buat arwah agar dia lebih tabah dan mendahulukan kesihatannya walaupun hnya tggl 1 sem shja utk dihabiskan..

Arwah yg ku kenali adalah seorang yang periang dan byk cerita yang kami kongsi bersama jika sempat berbual.. Sejak dr tahun 1 lagi, kita menjadi sahabat baik dan sering kemana2.. Kita juga punya geng sendiri .. Masih ku ingat aku, kau, rai, armi, n dira 1 geng... Sehingga ke Tingkatan 1 kita mula berjauhan kerana dirimu lebih bijak dr ku, namun, kita ttp sama2 menerajui tampuk kepimpinan badan pengawas sekolah.. sama2 memakai baju kurung kuning cokelat..xakan ku lupa sampai bila2... Dan Allah menjauhkan kita sekali lg di Tingkatan 4 dengan perginya arwah berhijrah ke MJSC Nibong Tebal dan aku sendiri ke MJSC Balik Pulau..Masih ku ingat kita sama2 bertemu2 di MJSC Nibong Tebal ketika MJSC mu menjadi tuan rumah minggu bahasa peringkat Pulau Pinang.. Kita berbual sakan sehingga lupa pada hadirin yang hadir..

Dan Allah memisahkan kita sekali lagi, dengan berjuangnya kita menuntut ilmu..Arwah di Matriks Melaka, dan aku sendiri di Matriks Perak..Namun, kadang2 kita ttp bertukar2 cerita di laman FS...

Sekali lagi Allah menemukan kita di medan ilmu ini, UPSI.. Sekali lagi Allah memberi aku peluang utk kita sama2 merapatkan ukhwah yang sudah lama terjalin.. Kadang2 jika tiba masa cuti semester, kita akan sama2 pulang ke Ipoh terchenta dgn bus SeriMaju itu.. Kadang2, parents mu juga menumpangkan aku ke Medan Gopeng atau pun terus ke Tanjung Malim terchenta.. Sungguh, aku xakan lupa pada segalanya.. Dan kita juga sama2 menjalani praktikal ROS di SKRPI, Ipoh.. Sekolah yang telah menemukan kita sebagai sahabat...

Dan, kini Allah memisahkan kita utk selama2nya..

Akan ku teruskan perjuangan kita utk bergelar seorang guru..InsyaAllah... Doakan aku dr alam sana...
Ya Allah ...semoga arwah dicucuri rahmat oleh-Mu...Amin...Al-Fatihah...

7 comments:

U-Nie_sYa said...

Alfatihah utk arwah..sememangnya setiap yg hidup pasti menemui ajalnya..sy pon pernah merasai org yg rapat dengan kita tiba2 tiada sekelip mata..rasa terkejut dan sedih.

Idalara said...

AlFatehah buat sahabat sofia..
ummi turut merasa sdih dengan kehilangan sahabat sofia sejak kecil lagi...mudah2an sahabat sofia di tempatkan di sisi org2 yg beriman.

akai tsuki said...

sedeynye i bace u pye blog pia...
lagi terase hilang shikin..

btw, ni freda...

Sofia said...

uniesya:: Baru sy tau betapa sedihnye kehilangan seorang sahabat..

ummi ida:: mekasih..ya, semoga arwah berada di syurga Ilahi

freda:: semalam kami g rumah pn hasnah.. sedih gk bila dgr pn hasnah cerita perkara sebenar ttg kematian arwah..

shue said...

sgt sedih..arwah penah jd my hosemate ms sem3 n 4 kt kolej za'ba..byk bnde ktorg share skali..n ekeen kwn petama yg sy knal ms kt upsi..ms mggu orientasi upsi..arwah mmg seorg yg sgt ceria n sgt sporting..kalo ktorg stat becte..1 mlm pn xabs..n sbb arwag jgkla..termodinamik sy dpt A....ekeen,moga ko bahagia di sana..moga ditmptkn dikalangan org2 solehah..amin..ak xkn lupakan ko..doa ak sntiasa mengringi mu...al-fatehah.

Hamimmi said...

salam. sofia...ni mimi ni. ex-rps sampai form 4.tak tahu sofia ingat ker tak. ada dalam facebook..
innalillah..sangat terkejut dan tahu sangat lambat. mula2 nampak kat facebook Hema.then muka tak cam sangat sebab gambar tu ada tulisan2. then tengok nama macam familiar...macam anak cikgu hasnah (my favourite KH teacher...tapi betul kot nama dia yang tu).
sangat sedih sebab dulu satu kelas dengan shikin walaupun 1 tahun sebab form 1 and 2 kelas asrama, tapi still rapat dalam pengawas sebab dia sangat ramah dan suka tergelak. suka sangat kacau dia. Allah lebih sayang dia.
Al-fatihah.

Maizatul Akmar Ahmad Termizi said...

hai piah :')

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails