MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 18, 2009

Kroni-kroni ku

Salam..

6Dec yang lepas, aku dgn geng2 Ipoh bercadang menziarahi family Arwah sahabat kami.. Emak arwah merangkap cikgu KH kami masa sekolah kat RPS dulu.. So, aku ni selaku SU dalam geng aku telefon la Pn Hasnah malam sebelum nak pergi... Set.. Cikgu pun kata ok je kalau nak rumah dia.. Esoknya kami 2buah kereta konvoi dari RPS pergilah kerumah cikgu dan sempat singgah pekan Tambun beli buahtangan..

Selama 2jam kami dirumah cikgu, memang empangan airmata kami pecah.. Semua nya sedu sedan dengar kisah arwah Ashikin sebelum arwah meninggal.. Ditambah lagi dengan kesedihan cikgu disebabkan melihat kami yang sebaya dengan arwah anaknya merangkap pl sahabat2 baik arwah... Semoga keluarga cikgu lebih tabah menghadapi masa2 yang akan datang.. Sesungguhnya Allah SWT adalah sebaik-baik perancang kehidupan..

Lepas aje kami menziarahi rumah Pn Hasnah, masing2 perut dah berbunyi ala2 lagu hip hop.. Annesya dgn Chy nak balik dl.. Jadi, aku, naha, armi, farah n hanee decide nak g makan n isi perut dl sebelum balik.. Sebelum tu,singgah dulu rumah kakak aku kat Tambun tgk baby n solat Zohor..

Naha plan makan kat Ireland Red Cafe... Murah, sedap n view cantek nak tangkap gambar.. Inilah yang aku suka ttg Ipoh... Keluarga, Sahabat, Makanan n Pemandangan Indah... Chewahh...





Walaupun aku dan geng2 aku ni terpisah sejak Form 4 lagi sebab aku pindah masuk MJSC, tp kami semua still keep in touch dr dulu smpi la sekarang.. Lagipun, family kami semua saling berkawan2.. Semuanya ada connection la... Along aku kawan gn kakak armi n farah.. Pakcik aku pulak kawan ayah naha.. Semuanya berkait2 la.. Well.. Ipoh ni kan kecik je.. hehehe..

Kalau tiba masa cuti , sure kami akan keluar makan2, minum2, n the most important is GOSIP... Bagi aku, walaupun masing2 dah berubah saiz, n rupa tapi yang paling xberubah ialah persamaan kami yang suka bergosip.. hehehe.. kami gosip yang baik2 je...hehehe... Ingat dulu masa sekolah, geng kami mesti selalu kena marah dalam kelas sebab suka sgt bersembang.. Pas tu, kalau cikgu xde, mesti pusing belakang, sembang n gelak kuat2.. hehe.. N rasanya, sampai sekarang still mcm tu, tapi style gelak dah berubah la kot.. Masing2 dah control gelak.. hehe.. Nnt xde orang nak meminang pula kalau gelak besar.. hehe..Ape2 pun, kamu2 semua tetap menjadi sahabat sejati saya sampai bila2 pun...

Cubaan bermanja gn Naha
Naha, kita berdua aje makan tau..

Muka2 yang kekenyangan

-Naha-Pia-Hanee-Armi-

-Farah-

p/s:: Aku teringat kata2 Armi.. "Wes.. nnt kalau kita dh kerja, baru kita makan mahal2 ek.. Sekarang ni pokai rr..hehe. Samalah, aku pun pokai.. Naseb la ada kawan2 yang xpokai.. hehe"

0 comments:

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails