MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 14, 2010

Sudah Baru

cats

Yeaaahhh.. Akhirnya blog sudah berubah wajah dan rupa… Setelah banyak template dicuba dan diedit2, akhirnya ini yang aku berkenan sebab nampak simple, tak ada bunga2, dan kerawang2 bagai…hehehe.. walaupun aku ni perempuan melayu terakhir yang ayu, tapi aku tetap tak berminat pada bunga2 kt blog aku.. hohoho.. tapi kalau blog orang lain, aku tengok cantik dan cute aja…

Ok, sempena tahun baru yang bakal menjelma ni, aku ada buat transformasi baru sikit pada blog aku ni… Kalau sebelum ni, aku main letak aje widget-widget yang ada dimana-mana dalam blog, tapi pada template blog yang baru ni, aku menyusunnya dengan lebih teratur dan kemas… Bukan apa, ini bagi menyenangkan aku , lebih-lebih lagi aku memang suka melepak di blog aku dan blog-blog kawan2 , otai2 dan juga followers.. Xpercaya? Sila tengok ruangan komen korang, mesti penuh dengan nama ‘Sofia Karim’ .. hehehe..

NEW LOOK OF MY BLOG

YeMFu2

Header blog yang baru lagi menawan.. hehehe.. Sebenarnya teringin juga nak buat header guna Photoshop.. Hari tu, Lili dah bagi link pada aku, cuma aku ni yang masih buta photoshop lg.. Ok, akan aku pelajari photoshop secepat mungkin.. Sebelum ni pun, blogger GuaOtai pun ada design header kat aku, tapi xboleh nak apply kat blog sebab saiz besar, bila kecilkan nampak tak ok pl..,Setakat ni, aku menggunakan header ihsan dari ilmu blogger Muje 100Penulis.. Kalau korang rasa cun, boleh la korang try kat blog korang pula ye..

cats

Para pengikut setia aku letak di bahagian atas sekali, tanda aku amat-amat menghargai kedatangan dan taat setia mereka pada blog aku.

catsKalau korang semua tengok kat sebelah kiri blog ni, aku ada letakkan link Geng Cikgu Cikgi untuk kawan2 aku dari zaman sekolah sampai la universiti..

cats 1Link Blogger Hebat plk adalah untuk blogger alam maya yang best, baik hati dan aku suka baca blog mereka bila ada update terbaru diorang..

catsbLink Blog Wajib Terjah disebelah kanan pula khas untuk blogger2 otai yang aku kagumi dan suka menerjah blog mereka!!! Apa-apa pun, sesungguhnya kesemua blog mereka dan korang semua adalah sungguh gempak dan hebat!! Aku sayang blog korang semua…

cats 2 Kalau kat sebelah kanan pula, ada link untuk tutorial-tutorial komputer/blog/photoshop/dslr yang aku rasa senang dan simple mimple untuk orang yang macam aku ni, yang susah bangat nak paham2 bahasa komputer ni.. hehehe.. Jadi,untuk sesiapa yang ada masalah-masalah macam aku ini, boleh la terjah tutorial-tutorial yang aku dah linkkan itu ye.. Gerenti best!! Dan penggunaan BM nya pun mudah jugak la nak faham..InsyaAllah kalau ada tambahan blog lagi, aku akan masukkan link dalam blog ni..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bila dah ada wajah baru ni, barulah bersemangat waja nak update blog.. Tak gitu???

2 comments:

Aliesha Kirana said...

cantek2....hehehe..nampak pro gitu..heeheh..eh ade blog kak kt blogger hebat la..wah!!!! terharu gitu!!! thanksss sofia!!

sobrimansor said...

Terbaik dari ladang...hehehehe...tahniah dan syabas saya ucapkan buat tuan rumah

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails