MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 19, 2013

WEDD PREP : MAIN MASAK-MASAK

Ini salah satu persiapan yang penting juga expecially lepas kawen ya kawan-kawan... Sekarang ni mesti ramai B2B dok kalut-kalut buat DIY la, tempah vendor-vendor sana sini, kurus badan sana-sani (semua pun macam kes Cik Pia aja, hehehehe ). tapi kita jangan lupa juga buat persiapan untuk  lepas kawen ya, iaitu MANTAPKAN SKILL MEMASAK.. hehehehe..  Orang kata, tambat la hati suami dengan air tangan anda, cantik cun melecun bonus sahaja... heeeeeeee.....

Sentapppp Cik Pia okeh.. 
Sebabnya........
  • Cik Pia ni dah la tak pandai masak, lepas tu kalau ke dapur tu, sekadar tolong emak potong-potong bawang aja, lepas tu cabut lari.. hehehe.... 
  • Lagi satu sebab dah terbiasa duduk asrama, jarang balik rumah, pergi dapur lagi la jarang..
Tapi, masa Cik Pia duduk rumah sewa  dulu, Cik Pia ni kira rajin juga ke dapur masak sendiri, banyak pula menu nya walaupun menu orang bujang.. Tapi, kalau kat rumah emak sendiri, macam malu pula nak masak depan emak, hahahahaha....

Ate kome, apa lagi, cepat-cepat belajar memasak, yang penting, TAK SODAP TAK APA, YANG PENTING, RAJIN MEMASAK ( Sentapppp lagi Cik Pia okeh.. )
Mood : Ada potluck esok kat sekolah, Cik Pia buat puding jagung.. Itupun dah bagitau emak siap-siap, jangan pergi dapur, Cik Pia is malu okeh !!!

13 comments:

NinaAz said...

Hikhik. Lucu la pia nihh. Warning mak siap2 erk. Hikhik

Diyana said...

hehe
same goes to me... malu laa nak masak kalau mak tgok...
*takut kena komen yg menyentap jiwa je sbnr nye tu... hahaha

cik mah said...

ala2...comeynyer..sedapnyer lah puding jagung..lame xmkn...

CIK PIA said...

@NinaAz warning2 manja je...heeeeee

CIK PIA said...

@Diyana itu la..... tp skrg sure kak dh hebat masak dh..heeeeeeeeeeeee

CIK PIA said...

@cik mah alamak.. mengidam ke cik mah? heeeeeeeeeeeee

Diyana said...

@CIK PIA

haha no lah... encik hubby je yg masak2 ni... esp masak lauk2..
saya reti buat yg simple2 je....

orked violet @ SYA said...

Sya xpandai masak. abes cite. tp xde kesedaran g. rs cm byk je perencah segera. ap susah?? hehhe

AyongAtikah Zaid said...

hoho...x pndai msk jugak...dah asik kena bebel je umi suh blaja siang ikan...huahuahua.....

FarizAtie said...

salam perkenalan dr atie yaa..^_^
list u in my blog

http://miszatie.blogspot.com

CIK PIA said...

@FarizAtie tq atie... nice to meet u...

CIK PIA said...

@AyongAtikah Zaid tak pa2.. nnt pas kawen kita pakat2 belajo sesama..hehe

CIK PIA said...

@orked violet @ SYA hahaha.. lawak la sya.... betui2... pilih ja perencah pa kan,,,

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails