MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 14, 2010

Semua Best!!!

Salam Sayang..


Semakin hari, semakin best aku duduk kt bumi Gerik ni.. Benarlah kata orang, xkenal maka xcinta.. Walaupun, kalau atas peta Malaysia, Gerik ini antara tempat yang paling ulu dari bandar, tapi best tau duduk kt cn.. Sebabnya :

Makan Best!!!
Aku dapat rasakan kenaikan berat badan secara mendadak sbb kt cn, aku kuat sgt makan.. Ditambah lg, ada seorang cikgu kt cn, mmg suka sgt belanja kitorg makan.. Bulan ni je, aku rasa dah byk kali dia belanja kami n cikgu2 lain..Kat rumah sewa pun, rezeki melimpah ruah.. Sebabnya, rumah aku ni, sering didatangi dgn jiran2 yang nak tempah baju gn Kak Na((housemateku)).So, setiap kali diorang datang, macam2 le makanan yang dibawa, kuih2 le, nasi bungkus le,.. Tukang habis kan makanan = aku juga!! Ditambah lagi dengan kitorg yg rajin masak, aiseymann... macam2 resipi kitorg cuba... hehe...
Licin... Ikan Bakar cicah air asam yg dibelanja olh ustaz..Perghhh..
Resipi Baru... Kuih Suci Dalam Debu

Sekolah Best!!
Aku rasa cm dok kt oversea je bila kt SMKG ni.. Pagi2 lg kt cn, mmg kabus.. Bukan calang2 kabus, kabus macam atas gunung tu tau.. Kadang2, masa aku n najiha merempit dari rumah sewa ke sekolah, xnampak jalan, sebab kabus pagi menutupi pandangan.. hehehe.. Pas tu, kawasan sekolah ni, mmg dikelilingi dgn bukit2, kiranya kawasan nya mmg hijau mata memandang la.. Bukan setakat kabus je, pas tu, sejuk pula.. Aduii, memang oversea betul la dok sekolah ni.. Cikgu2 kt cn pun, boleh tahan la.. Macam2 karakter aku tgk.. Bab sembang menyembang mmg sah kalu berjumpa.. Aku pun dapat Guru Pembimbing yang best, dan senang la nk deal ape2, sbb sama2 perempuan..

Kabus... Masih pukul 8.20 pg lg...
Students Best!!
Sebabnya, kt sekolah ni byk students oversea.. Ada yang siam , kemboja , dan diorang2 ni semuanya xde kewarnegaraan... Aku pun sempat la belajar gn diorang bahasa2 asing ni.. Kat cn pun, ada OA.. Aku xpernah jumpa gn OA secara live, kat cn, dapat oohh.. Cuma diorang ni senyap ckt, xberapa nak bercakap dgn orang.. Kalau dapat melukis,, perghhh.. kreatif sungguh.. I salute U... Cuma kt cn, students nya nakal... At first agak tension jg aku melayan kelas yang nakal ni, last2, aku rasa terhibur pl gn diorang, sbb diorang ni baik sebenarnya.. I sayang U all lahh..
Kawan2 Best!!
Member2 praktikum mmg best n havoc betul.. Even sebelum ni xpernah kenal masa kt UPSI, sebab lain2 fakulti, tapi, kitorang semua boleh la get along together2... hehehe... Kitorg kat SMKG ni, xdapat duduk kt bilik guru sebab, dah penuh, ditambah lagi cikgu2 kat cni ramai, hampir 90orang.. Jadi kami semua pun merempat kt Bilik APD.. hehehe... Kiranya, bilik APD tu dah jadi port n rumah kami.. Kadang2 sebelum g ngajar, ade lah yg test2 mengajar((microteaching)) kt depan whiteboard.. Kitorang ni kira cam kamcing jg la, sebabnya, xdelah buat hal masing2.. Masing2 tolong menolong atr satu sama lain.. Bila balik dari kelas, tension.... masuk bilik APD, mesti ceria balik, sebab masing2 ada cerita yg nak diceritakan.. Ditambah lagi sume cikgu cikgi praktikum ni ada karakter masing2.. Ada yang suka wat lawak, menyakat, bagi motivasi, bagi tazkirah, dan macam2 lagi.. Muka sorang2 mcm xde masalah...hehe...Memang beruntung sgt2 dapat praktikum gn diorang semua...

Buat2 rajin!!Cikgu2 Bio yg comey2 belaka!Muka2 cikgi yg xde masalah!!Najihah test menulis kat Bilik APD

p/s:: Aku rindu kat students la plk!!




2 comments:

CraZee KenTanG said...

waaa kak jihaaa...rindu... T-T

PUAN PIA said...

rindu kak jiha je?

kak pia xde rindu ke?

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails