MY BLOG

Daisypath Friendship tickers

OUR ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 10, 2013

TIPS : MARI BERJIMAT CERMAT

Tips untuk meringankan beban kewangan perkahwinan.. Berguna ye untuk B2B macam Cik Pia ni ye... Yang penting bukan kemewahan majlis , yang lagi penting adalah kebahagian selamanya ok!! !! Nanti lepas kawen , nganga mulut tadah air hujan tak tau.... heeeeeeeeeeeeeeee
Google Image
  • Bayar deposit pelamin/photographer dan vendor yang lain setiap bulan sampai hari bahagia , baru la rasa duit tak banyak keluar sangat (DONE dan dalam progress- Tak sabar nak tinggalkan dalam RM 300) untuk setiap vendor.

Contoh : Pelamin, baju pengantin semua = RM 2000 bahagi dengan 10 bulan dari tarikh perkahwinan = RM 200 setiap bulan ... 

  • Buat belanjawan pendapatan pembelian dalam Microsoft Excell (DONE)
  • Beli barang-barang hantaran masa dalam SALE !! (TAK HABIS BELI LAGI.. NGAH AMIK MODE SALE CNY )
  • Simpan bonus/duit OT/duit-duit tambahan dalam bank yang susah anda nak keluarkan... Hanya digunakan semasa emergency sebelum majlis atau selepas majlis... (DONE...SANGAT MEMBANTU YOOOO!!!!)
  • Kurangkan nafsu untuk beli barang-barang yang tak perlu terutama sekali bila review belog orang-orang yang dah kahwin (Part ni memang susah, sebab bila tengok yang itu cantik, kita pun nak.. haha.. setakat ni dah 2 pasang tudung nikah dibeli, satu pun tak mencapai piawaian hati sebab model yang pakai cantik, Cik Pia pakai tak cun pulak... hahahahahahahaa)

2 comments:

NinaAz said...

Piaaa. Kurangkan nafsu membeli oj! Nanti membazit. Hahiheee. Pesanan puan nina :)

PUAN PIA said...

@NinaAz itulah, susah kn nk kontrol nafsu membeli ni.. klu ada button on off kn best.. heeeeee

Post a Comment

Mendoakan Puan Pia dapat baby ramai & comey .. hehehehe

Related Posts with Thumbnails